Jom buat Kira-kira!!Susu Formula Vs. Susu Badan

Salam sayang semua,

Hari ni dah hari jumaat ye..alhamdulillah..penghulu segala hari, banyak pahala kita dapat hari.Hari ni saya nak kongsi sikit tentang kira-kira samada susu formula atau susu badan lebih JIMAT??Bukan kunci kira-kira ye..hehe..siapa budak akaun tu tau lerr..hehe..

Okla, kita buat kiraan untuk 2 tahun ye sebab BF yang berjaya ialah selama 2 tahun(seperti yang disarankan doktor & sunnah Nabi s.a.w).Dah ready ke?JOM!!








SUSU  FORMULA:
Secara purata, ibu-ibu akan laburkan RM mereka sebanyak RM 30-50 sebulan.Ni maksimum ye..kalau susu murah.Kalau susu mahal tu..haa..lagilah kan...RM 60-100++ satu tin!
Dalam sebulan, 3-4 tin susu berjaya dihabiskan si anak =RM 150-RM200
Jadi, sehingga anak anda berumur 2 tahun, lebih kurang RM 3600-RM4800 telah anda laburkan(ini fully susu formula ok..)



SET MENYUSU SHAKLEE yakni SUSU BADAN:

SET MENYUSU LENGKAP SHAKLEE

Terdiri daripada:-

  • Ostematrix-RM61.00
  • Alfalfa Complex-RM53.75
  • Vita-lea Iron Formula(Multivitamin)-RM88.75
  • B-Complex-RM53.75
  • Vita-C 500mg-RM92.50
  • ESP Soy Protein Isolate Powder-RM150.00
Jumlah satu set ni cuma RM499.75 tahan 4-6 bulan.
Dalam 2 tahun anda laburkan RM1,999.00!!wOOOWW!! Saya kira ni ikut harga runcit tau..

Jom bezakan.Susu formula tadi anda perlu laburkan sekurang-kurangnya RM3600 TETAPI, dengan set menyusu shaklee, anda hanya keluarkan RM1999.Beza sebanyak RM1601.Wah..duit ni boleh buat pelaburan atau simpanan anak anda ni!!Bukan begitu??

Jika anda buat stok susu EBM, anda beli chiller dengan breast pump, anda hanya tambah sekitar RM600 lagi, jadi jumlah semua RM 2599.Anda masih JIMAT.Walhal, kalau anda beli Medela FS sekalipun sebagai breast pump anda, masih JIMAT!!

Kalau nampak sangat sikit beza penjimatan anda, meh PM saya sebab saya akan bagi harga set menyusu ni yang termurah.Gerenti anda terkejut melihat penjimatan anda yang sangat berbaloi-baloiiiiii!!!Anda boleh JIMAT sehingga RM2000!! Percayalah!!!

Ini baru cost comparison, anda tak boleh nak bezakan khasiat susu ibu yang anak anda dapat dengan susu formula yang anda beli di kedai.Kualiti masa bersama anak,kasih sayang, hubungan anda dengan anak anda bertambah erat.Ha..banyak tau kelebihan menyusu badan ni..

Apapun,pilihan di tangan anda.Kalau kita berusaha nak teruskan BF, insyaa ALLAH ada rezeki anak kita.Anda boleh buat pilihan, yang pasti, saya ingin menolong anda.Yela..pasal duit ni, ramai yang berkira-kira kan.Jadi, saya bantu anda lihat dengan lebih jelas lagi.

Berminat??
PM/WHATSAPP SAYA NOW!! 019-4427406











0 comments:

Catat Ulasan