Anak Genius dan Pandai Idaman Para Ibu Bapa

Salam semua..

Pagi ni nak sembang pasal anak genius.Siapa kata anak yang tak pandai tak boleh pandai?Semuanya bergantung kepada banyak faktor.Tambah-tambah jika anak sudah meningkat remaja.Cabaran membesarkan anak remaja memang tak dapat dinafikan di zaman serba moden ini.Tak kiralah anak lelaki atau perempuan.Baru-baru ni negara kita kecoh dengan soalan UPSR bocor kann..heheh..selit sikit  isu negara..UPSR adalah peperiksaan pertama untuk anak-anak anda sebelum melangkah ke sekolah menengah.Mesti kena buat betul-betul kann..Persediaan kena rapi.Dah lepas UPSR, dah masuk sekolah berasrama penuh, datang pulak ujian-ujian penting dalam kelas.Kena kekalkan momentum sebelum nak menghadapi peperiksaan kedua terbesar iaitu SPM.Saya nak tanya, berapa ramai ibu bapa zaman sekarang ni yang prihatin tentang keperluan anak-anak mereka terutamanya bila cakap bab pemakanan.Yerr..ibu bapa memainkan peranan penting kat sini..Bukanla nak kata kena ikut jadual pemakanan setiap hari, itu dah macam diktator dah tu..tapi perhatikan apa yang mereka makan.Haa..zaman sekarang ni, kalau tak der makanan ringan dalam menu harian mereka memang tak sahlaaa...kan?kan??

Makanan ni mesti menjadi pilihan anak-anak anda kan..
Saja nak kongsi, pengalaman sendiri, masa saya kecil-kecil lagi, ayah saya memang jaga pemakanan saya adik-beradik.Kami memang tak makan makanan ringan sampai besar.Bila dah masuk universiti barulah kenal apa tu Secret Recipe,JCO ker ape..hehe..Bukan tak mampu nak beli, tapi ayah tak ajar.Kalau habis kemaruk pun memang jarang sangatla makan KFC ke ape..dalam 2 bulan sekali.Alhamdulillah berkat didikan mak ayah, kami empat beradik berjaya melangkah ke peringkat universiti dengan lulusan yang cemerlang... :)

Ok, berbalik pada topik asal,kadang-kadang ibu bapa hanya prihatin pada anak-anak masa anak-anak mereka masih di peringkat awal..contohnya pada peringkat sekolah rendah.Bagi makan produk-produk untuk jadi genius.Tapi, sementelah anak melangkah ke zaman remaja(sekolah menengah), amalan itu seolah-seolah diabaikan Mungkin, lebih memberi perhatian kepada adik-adik yang lain yang lebih memerlukan.

Anda silap tu...cara mendidik anak yang betul ialah, anda mesti konsisten mendidik mereka.Bukan setakat di peringkat permulaan sahaja ya.Ingat tu.Kalau masa kecil boleh beri mereka makanan untuk genius, di zaman remajapun, mesti kekalkan.

Di sini, saya syorkan set belajar remaja Shaklee(12 years above) yang terdiri daripada Omegaguard,Lecithin dan B-complex.
Nak dapatkan harga istimewa boleh hubungi saya :)



OMEGAGUARD:


  • Mempunyai DHA dan EPA perlu diperoleh melalui pemakanan dan berkesan dalam mengurangkan keradangan serta menyokong fungsi sistem saraf dan mata. Untuk pengetahuan semua, Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak omega 3 daripada ikan laut dalam.

  • Omegaguard berbeza daripada produk lain kerana Shaklee OmegaGuard ialah suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Satu sajian OmegaGuardmembekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
LECITHIN:

  • Diperbuat daripada lesitin soya di mana sumber utamanya ialah KOLINA iaitu salah satu komponen pengutus saraf asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej dalam otak dan sistem saraf seperti berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain.


  • Produk Lecithin ni berbeza daripada produk lain kerana mempunyai ASETILKOLINA yang merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilaksanakan dengan betul dan lancar.Pendek kata, lebih cekap tangkap, lebih cepat belajar :)

  • Setiap sofgel mengandungi 530mg lesitin.

B-COMPLEX:
B Complex Shaklee berbza daripada produk lain kerana ianya menawarkan kesemua lapan jenis vitamin B untuk mengekalkan kesihatan yang sempurna.
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu tubuh memetabolismekan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga,membantu menyokong pertahanan badan dan membantu anak anda berfikiran positif.Bila anak berfikiran positif, senang mereka nak fokus lebih dalam pembelajaran mereka di dalam kelas.

  • Asid folik dan B12 menyokong pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh

  • Bertindak sebagai anti-stress.Kadang-kadang anak remaja ni hormon mereka bercelaru sikit, stres memanjang.Jadi, dengan pengambilan vitamin B-Complex dapat membantu mereka berasa lebih tenang.Bila mereka tenang, mereka akan lebih mudah nak belajar tanpa gangguan emosi, tumpuan belajar lebih tinggi,skor dalam kelaspun excellent jerrrr.. :)
Oh ya..tadi saya cakap, nak jadi genius ni kena kawal pemakanan anak-anak kan.Di samping pemakanan yang baik, doa ibu bapa juga penting,didik mereka dengan ikhlas,wujudkan suasana pembelajaran yang memberangsangkan,bina hubungan yang baik dengan ibu-bapa serta guru-guru mereka dan yang paling penting, terima anak seadanya.

Wallahua'lam..sekian coretan saya pagi ni :)

Berminat nak buat pesanan sekarang?


atau 


Hubungi saya untuk dapatkan harga lebih JIMAT di :-





0 comments:

Catat Ulasan