VIVIX Shaklee Berupaya Bebaskan Kanser



KERATAN AKHBAR MENGENAI KANSER & BARAH DI MALAYSIA


Kalau saya tanya satu soalan, adakah anda mengidap kanser?Saya pasti ramai yang tidak boleh menjawabnya dengan katakan TIDAK, SAYA BEBAS KANSER.Selain menjadi penyebab kepada kematian seseorang, kanser atau barah boleh menyerang sesiapa sahaja tak kira umur,jantina, pangkat atau agama.Lihatlah di dada-dada akhbar, boleh dikatakan setiap minggu mesti ada sahaja perkongsian mengenai kanser.Tidak kiralah perkongsian berbentuk ilimiah yang berupakan nasihat adan tips atau kes kematian disebabkan kanser atau barah.Semua itu merupakan petunjuk bahawa bahaya kanser dan barah yang semakin menular di negara kita.

Sebagai manusia, kita tidak lari daripada perasaan takut terhadap penyakit ini.Kalau boleh, minta sihat-sihat sahaja kannn.Tetapi jangan lupa pada Pencipta kita, hanya ia yang menentukannya.Apapun, kita berhak untuk menghindari penyakit kanser ni.

Setiap penyakit pasti ada punca dan asbabnya.Sebagai contoh, kanser paru-paru.SMOKING!!!
Menghisap rokok sama ada aktif atau pasif, adalah penyebab utama kanser paru-paru . Penyelidikan sejak tahun 1950an telah menunjukkan dengan jelas kaitan rokok dan kanser paru-paru.


  • Asap rokok mengandungi lebih dari 4,000 bahan kimia, banyak daripadanya telah dikenalpasti penyebab kanser paru-paru.
  • Menghisap 20 batang rokok/hari berisiko sebanyak 20 hingga 25 kali ganda mendapat kanser paru-paru jika dibandingkan dengan mereka yang tidak merokok.
  • Apabila seseorang berhenti merokok, risiko mendapat kanser paru-paru beransur kurang. Lebih kurang setelah 15 tahun berhenti merokok, risiko mendapat kanser paru-paru berkurangan sama seperti seseorang yang tidak pernah merokok.
  • Menghisap curut serta paip juga meningkatkan risiko mengidap kanser paru-paru.
Antara sebab-sebab lain kanser paru-paru ialah:
  • Pencemaran udara dari asap kereta, asap kilang dan lain.
  • Pendedahan kepada asbestos memberi risiko mendapat kanser paru-paru sebanyak 9 kali ganda. Gabungan antara asap rokok dan asbestos meningkatkan risiko setinggi 50 kali ganda. “Mesothelioma” (kanser yang asalnya dari selaput paru-paru) adalah berkait rapat dengan pendedahan kepada asbestos.
  • Penyakit paru-paru seperti tuberkulosis dan “chronic obstructive pulmonary disease” (COPD) juga meningkatkan risiko seseorang untuk mendapat kanser paru-paru.
  • Pendedahan kepada radon/radium (bahan yang terjadi daripada uranium) juga adalah risiko kanser paru-paru.
  • Pekerjaan yang terdedah kepada arsenic, kromium, nikel, hidrokarban aromatik dan eter juga boleh meningkatkan risiko kanser paru-paru.
Dah baca dan faham bagaimana kanser paru-paru boleh berlaku?Bagus.Jadi, yang merokok tu, kurangkanla yerr..duit beli rokok tu boleh buat macam-macam lagi.Fikir-fikirkan..



VIVIX mengandungi 4 bahan utama iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah & Lobak Ungu
Ok, berbalik pada cerita kanser.Selain daripada berhenti merokok, penghidap kanser paru-paru juga boleh amalkan tonik ajaib daripada Shaklee ni iaitu VIVIX.Kenapa saya panggil ianya tonik ajaib??

1Vivix mengandungi *Resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan semestinya halal.
*Resveratrol ialah antioksidan yang sangat berkesan yang dihasilkan oleh tumbuhan. Resveratrol juga merupakan sejenis polifenol yang biasa ditemui dalam wain merah. Satu kajian yang dijalankan oleh Jabatan Sains dan Teknologi, Universiti Ohio, AS, pada tahun 1997 membuktikan kejayaan resveratrol menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat selular.
2 Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

3 Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

4 Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

 *Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC)
is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

Kandungan Bahan Aktif Dalam Vivix Shaklee

1. Muscadine Grape Extract

muscadine grapes Anggur muscadine adalah anggur yang mempunyai kuasa antioksidan tertinggi di kalangan anggur-anggur didunia. (kuasa antioksidan 40X ganda dari anggur biasa).


⚘ Harga 1 gugus angur muscadine di US adalah 70USD. Jika dibandingkan harga Vivix Shaklee ni memang berbaloi & murah.


⚘ Hanya kulit luar anggur muscadine sahaja digunakan sebab kandungan Plifenol yang sangat tinggi adalah di kulit luarnya. 


⚘ Polifenol adalah agen pemangkin kepada Resvestrol untuk menjadi 10X ganda lebih hebat dari Resvestrol sahaja.


http://zillionstarsupplement.com/wp-content/uploads/2014/07/polygonum-cuspidatum.jpg2. Polygonum Cuspidatum Extract

⚘ Polygonum Cuspidatum berfungsi memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup.













3. Purple Carrot Extract

purple carrot
⚘ Merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5,000 tahun lalu. 


⚘ Sumber asli Vitamin A yang terbaik dan memiliki pelbagai kandungan fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung







european elderberry4. European Elderberi

⚘  Merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembab di serata Eropah & Amerika Utara.

⚘  Tumbuhan ini adalah agen  antioksidan yang kuat serta dapat juga melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.





FUNGSI-FUNGSI REVASTEROL

 

Kajian Saintifik Terhadap Khasiat Revasterol

KANSER PARU-PARU
 

KANSER PAYUDARA







DNA YANG ROSAK


ANTI-RADANG














vivix anti radang


Berminat nak buat pesanan sekarang?
atau 

Hubungi saya untuk dapatkan harga lebih JIMAT di :-

0 comments:

Catat Ulasan